onsdag 14 januari 2009

14 januari


Dimma. Hela dagen tjock, gråvit dimma. Känns som om varit omgiven av bomull , bott bland molnen eller simmat i mjölk eller nåt. Ännu en dag med ljuvligt januariväder.

Inte så upplyftande i går kväll heller. Tittade i sonens skoldagbok. Åtta år. Andra klass. Fröken hade snyggt och prydligt skrivit in veckans mål längst upp på sidan: Att vara en bra kompis!
Längst ner på sidan under rubriken Detta har jag lyckats med under veckan har sonen skrivit: Att slå ner Elias! Vidare läser jag på nästa sida i skoldagboken under rubriken Skriv något du önskar där sonen skrivit: Mjukt toapapper från Överskottsbolaget och lite vin.
Kände mej som en riktigt bra mamma. Bra uppfostran. Bra gener...suck. Vad har jag gjort för fel!
Annars har jag ägnat en del av dagen på badhuset. Eleverna badade. Inte jag. Tycker det är snuskigt med badhus. Ett jättebadkar där alla simmar omkring bland spottloskor,snorkråkor och slem. Tack, men nej tack. Gick och väntade på att bli iputtad...jag vet två som gärna hade sett mej bada idag...
Avslutade arbetsdagen med ett av våra berömda möten. Tur jag hade köpt kakor...

Imorgon ska jag köpa mjukt toapapper!

1 kommentar: