tisdag 13 januari 2009

13 januari

Jag hatar verkligen mornar. Känns som om jag måste göra en halv arbetsdag redan innan jag kommer till jobbet. Fyra barn och tonåringar ska väckas och fås iväg till skolor och dagis. Och en karl som bara ligger och sover. Ingen hjälp här inte. Men efter snart tio år har jag gett upp. Slutat tjata. Hjälper inte. En bra kvinna reder sig själv heter det ju. Och jag slipper ju tvätta bilen.....Ska va tacksam för det antar jag.

Annars en helt vanlig tisdag. Kollegan är sjuk så jag får ta alla lektioner själv. Men det är ok. Har som tur är snälla elever.

Städerskan var här idag. Städerskan ja...skulle kunna skriva en bok om henne. Hon är brutal! Alla flyr huset när hon ska komma. Minstingen gråter, hunden börjar kissa inomhus. Förutom att städa får familjemedlemmarna kommentarer om sitt utssende. Sambon fick idag höra att han var fin i håret men borde raka sig. Jag fick veta att jag pratar tyst. Ingår tydligen i priset. Är det värt 500 kr för att slippa städa? Svaret är:JA!

Idag ska jag lägga mej tidigt!

Sköt om er!

1 kommentar: